Medi Social

dissabte, 20 de març del 2010

La nevada (4)

Martín (6è A): El dilluns dia 8 de març va nevar a Blanes. Va començar durant l'hora del pati i després vam fer educació física. A l'hora de català no vam fer res la major part del temps, perquè la professora ens va deixar mirar per la finestra com nevava. Després d'això ens van dir que per la tarda no hi hauria col·legi. Quan vaig arribar a casa el meu germà va trucar a uns amics seus i vaig veure la tele. A tota Catalunya estava nevant i la majoria d'escoles havien tancat.
A la tarda la nevada va pujar d'intensitat i va haver-hi acumulació de neu a molts carrers. Jo vaig haver de sortir a comprar amb els meus pares i la meva germana i vam aprofitar el temps per fer una guerra de neu. La nevada va ser lo bastant forta per deixar sense llum a algunes poblacions com Lloret de Mar i Tossa de Mar. Al dia següent vaig venir a l'escola i em van dir que no n'hi havia. Vaig tornar amb un amic a casa meva, vam jugar amb la neu i ens vam divertir. El millor de la nevada va ser les guerres amb boles de neu i el pitjor va ser el fred i la quantitat de trànsit que hi havia per culpa de la manca de llum a Lloret. En definitiva, ha estat molt divertit.

Fatoumata (6è A): El dilluns 8 de març va nevar. Va ser molt divertit perquè jo mai no havia vist una cosa tant fantàstica com la neu.
Quan l'Èlia ens va dir que miréssim com nevava, tothom es va aixecar i vam anar a la finestra a veure-ho. Després vam estudiar per a l'examen.
Després l'Èlia ens va dir que no hi hauria col·legi. Vam saltar com uns bojos, sobretot jo. Ens vam quedar al menjador i després l'Èlia va trucar als pares de qui es quedava al menjador.
Els meu germans i jo, com que tenim un pati, vam fer una guerra de neu.
Va ser fantàstic.

Lucía (6è A): El dilluns 8 de  març va nevar a quasi tota Catalunya. El mateix dia ens van dir que per la tarda no hi hauria classe. En moltes escoles els nens es van haver de quedar a dormir en les seves classes o al gimnàs.
També totes les cases es van quedar sense llum i sense poder cuinar. Als pavellons, donaven menjar als que no podien cuinar. Les temperatures eren molt baixes i al dia següent hi havia gel per tot arreu. Tampoc vam anar a l'escola el dimarts. Catalunya va ser la comunitat autònoma més afectada per la neu.

Ariel (6è A): El dilluns passat i el dimarts va estar nevant. Va ser molt divertit perquè feia molt de temps que no havia nevat. Que guai! Quan va començar a nevar era dilluns a l'hora de català i tots els del grup B estàvem a la finestra (perquè toca al pati). Per la tarda no vam anar al cole ni el dimarts, tampoc. En alguns llocs encara queda neu ja que per la nit fa molt de fred i glaça. Jo, personalment, passo molt de fred a les mans i als peus, i vosaltres?
Jo he tirat moltes fotos i les he passat en el meu portàtil nou. Em fa tanta il·lusió que em passaria el dia jugant amb la neu.  

Nick (6è A): El dilluns i dimarts d'aquesta setmana va nevar a Blanes, és molt estrany perquè mai neva a vora el mar. Tot estava molt blanc. Jo i els meus amics vam fer una lluita de boles de neu, ens ho vam passar molt bé.

Juan Antonio (6è A): El dilluns 8 de març va nevar molt a Blanes. Després del pati, per la finestra, vèiem com nevava  i cap de 5 minuts nevava més i més... Després que ho miréssim per la finestra, la senyoreta va dir que per la tarda no hi havia col·legi. Jo i molta gent ens vam alegrar, no sé per què, però podríem estar a casa o algun lloc. Jo em vaig alegrar perquè podia jugar a l'ordinador i entrar al Messenger. Em va agradar però no em va agradar que el meu tio vingués amb moto pel camí de la nevada.
Al dia següent vaig anar al parc i tenia neu, molta neu. La meva cosina i jo vam estar jugant tot el matí i va ser molt divertit.
Al dia següent pel matí tampoc no vaig anar a l'escola i no sé perquè. 

Toni (6è A): La nevada va ser increïble després de tant de temps que no nevava a Blanes. Quan va començar a nevar, tots els nens i nenes no paràvem de mirar com nevava. Quan la professora sortia de la classe, tots ens aixecàvem i miràvem com nevava però quan entrava la professora tots sèiem corrents. Quan es va acabar la classe a la una, van trucar a les nostres cases per avisar-los que ens havien de venir a buscar. Els que ens quedàvem al menjador, menjàvem i després ens aixecàvem per veure si venien les nostres mares.

Issac (6è A): El dia 8 de març hi va haver un temps molt fred perquè nevava, feia vent i plovia. Al matí els nens vam anar a l'escola. Després a la una ens van comunicar que per la tarda no hi hauria escola i tots ens vam   posar contents i vam saltar i cridar. Mentre anàvem cap a casa estàvem jugant amb la neu la meva germana i jo. Després vam arribar a casa i al cap d'una estona vaig anar a jugar amb els meus germans. Jo li vaig tirar neu a la meva germana i ella a mi. La meva germana es va enfadar i se'n va anar a casa.

Laura (6è A): El dilluns passat va venir la Judith a casa meva i vam estar jugant a l'ordinador tot el dia, mentre les nostres germanes estaven jugant amb la neu. Al cap d'una estona ja no hi havia llum i jo vaig haver de fer els deures amb la llum del rellotge encara que no veia res. Quan ens vam aixecar al matí jo i la Judith, vam anar a jugar amb la neu. Ens vam tirar moltes boles, vam intentar fer un ninot de neu però no vam poder perquè les mans les teníem molt fredes i els meus guants estaven mullats. Vam estar molta estona jugant fins que vam anar a casa seva i vam passejar a la seva gossa. Li vam tirar boles de neu al cul, a la seva gossa no li agradava gaire, encara que nosaltres li tiràvem boles de neu grans. Ella corria molt i a vegades no la podíem atrapar.
A la tarda jo i la meva germana vam anar a trucar amigues de la germana de la Judith, com l'Andrea perquè era el seu aniversari i volíem fer-li una sorpresa. Li vam dir felicitats a totes les seves amigues, vam anar a casa seva i vam menjar. Després vam anar al camp de futbol però estava tancat i vam aprofitar per tirar-nos més boles de neu perquè allà n'hi havia molta més que a la riera.
En acabar vam anar a casa de la Judith i vam jugar a la Wii molta estona. Després vaig anar a casa meva i em vaig trobar a la meva àvia i la seva gossa que havien vingut a casa meva perquè on viuen ells no hi havia ni llum, ni calefacció, ni aigua... Encara segueixen sense tenir llum i per culpa de que hi ha pobles que no tenen llum no podem jugar a futbol aquest cap de setmana. Allà a Llançà no hi ha llum i no podríem jugar sense aigua per dutxar-nos i sense llum per veure-hi. Jugàvem a les 6 i a aquesta hora ja no hi hauria llum. Bé, aquest és el dia de la nevada que hi va haver a Blanes. És molt poc probable que nevi aquí, per això, tots ens vam emocionar. Però, al cap i a la fi, tampoc és tan fantàstic perquè hi ha gent sense llum... Jo no havia vist aquesta nevada a Blanes en tota la meva vida, i espero no tornar-la a veure perquè quan ets gran no t'agrada que nevi perquè no pots anar en cotxe... Sort que això ha passat quan jo sóc petita! Als nens ens agrada molt la neu perquè podem jugar amb ella, tirar-nos boles, fer ninots de neu, etc.
Va ser molt bonic mirar la neu per la finestra! És molt bonica.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada