Medi Social

dissabte, 20 de març del 2010

La nevada (1)

Fernando (6è B): El dilluns 8 de març del 2010, el dia de la dona treballadora a Blanes va caure una nevada molt gran. Per la tarda ens vam quedar sense classe. A casa meva la llum se n'anava cada dos per tres, l'únic canal que es veia era la primera. Van passar unes hores i vam sortir el meu germà, la meva mare i jo al carrer. Tota la riera estava nevada i vam jugar amb la neu. El dimarts ens vam quedar sense col·legi, vaig anar a veure'l i havia caigut un arbre.
Ens en vam anar a prendre un suc de taronja i després ens en vam anar a casa. El dimecres vam tornar al col·legi.

Nora (6è B): El dilluns 8 de març del 2010 a les 12:00 del migdia estava nevant, però va nevar molt. No com els altres anys, mai havia nevat tant. A Blanes feia molt de temps, feia 25 anys que no havia nevat. El dilluns per la tarda no vam anar a l'escola perquè estava nevant. Al cap d'una estona vaig anar al barri a jugar amb la neu. Després vaig anar a casa perquè estava molt mullada d'aigua i em vaig assecar la roba i em vaig posar el pijama.
A la nit vaig anar a passejar al meu gos, jo portava un barret i em va caure un tros de neu al cap i vaig cridar! El meu gos també tenia neu. És molt fort que hagi nevat.

Imane (6è B): El dilluns dia 8 estava nevant molt i feia molt de fred. Em vaig mullar la roba de neu i no podia caminar.
Però vaig anar al parc i vaig jugar amb la meva cosina i els meus germans. No hi havia classe a la tarda i el dimarts dia 9 tampoc.

Aitor (6è B): El dia 8 de març del 2010 va ser el dia de la dona treballadora, estàvem fent català quan vaig mirar per la finestra i vaig veure que estava nevant. Mai havia nevat tant aquí a Blanes. La professora de català va sortir fora i ens en vam anar a mirar la neu que estava caient. Quan la professora va entrar ens va demanar que no ens alteréssim. Ens vam posar molt nerviosos i de cop i volta ens va dir que per la tarda no hi hauria col·legi, ens vam emocionar molt i també ens vam abraçar. Vam fer la fila, vam baixar cap avall i vam sortir disparats a fora a jugar amb la neu. En Bryan, un nen de la meva classe, va sortir amb mi, va agafar una bola de neu i me la va tirar. No em va fer gaire mal però no em va agradar gens.
Mai havia vist tanta neu a Blanes, per la nit vaig escoltar un tro molt estrany. No va parar de nevar en tota la nit. Al dia següent vaig sortir a jugar amb la neu.

Victòria (6è B): La nevada va començar quan estàvem al col·legi a l'hora de català i va durar des de les 12:00 fins a les 22:00. Les classes es van suspendre per la tarda i tot el dia de dimarts. Jo vaig estar mirant la finestra quasi tota la tarda. Vaig sortir a jugar i m'estava congelant, però era igual, vaig tornar a casa després de 15 minuts. El dimarts es va fondre de mica en mica la neu i el dimecres, que es avui, encara en queda una mica.

Ivan G. (6è B): La nevada va ser el dia 8 de març de 2010. Va començar quan estàvem al cole, aproximadament a les 12:00 del migdia, i va acabar a les 10 de la nit. Va nevar molt, va quedar tot blanc. Quan vaig sortir del cole, a la una, em vaig quedar tot ple de neu, però aleshores no nevava gaire. Després, quan vaig arribar a casa, va nevar molt fins a la nit. A l'altre dia vaig anar a jugar amb la neu amb el meu germà i la meva mare i encara avui, dia 10 de març de 2010, queda molta neu. Jo, per la meva part, vaig pensar que era molt estrany que nevés quan ja començava la primavera.

Joan (6è B): És la primera nevada que jo he vist a Blanes. Va durar aproximadament 9-10 hores, des de les 11-12 del matí fins a les 9-10 de la nit. Va ser bastant forta, va ser el dilluns dia 8 de desembre. Feia 23-25 anys que no havien hagut de tancar l'escola.
Feia molt de temps que no veia nevar. L'altra vegada que vaig veure nevar va ser a Vielha. Amb un amic vaig fer un ninot de neu al parc. Mentre el fèiem ens gelàvem de fred. La nevada em va impressionar molt, el mar estava molt agitat. Jo portava dues jaquetes i quatre jerseis a més dels dos guants i una caputxa. M'ho vaig passar molt bé.

Bryan (6è B): El dia 8 de març del 2010 va nevar a Blanes. Nosaltres estàvem fent català i l'Èlia ens va dir que estava nevant. Tota la classe va estar 15 minuts mirant la neu per la finestra. Després l'Èlia ens va dir que no hi hauria classe per la tarda i tots ens vam posar molt alegres. Quan vam sortir de la classe vam a començar a jugar amb la neu que hi havia en el pati del cole. Quan vaig arribar a casa, jo estava tot empapat i la meva germana també estava empapada. A les 3 vam anar a jugar amb la neu i vam fer un ninot de neu però era petit perquè no havia gaire neu. A les 7 se'n va anar la llum i va tornar a les 8:30. Lo millor va ser que el dimarts no hi havia classe.

Estela (6è B): El dilluns 8 de març, a les 10:30, es va posar a nevar i a la tarda no vam venir a l'escola. Feia molt i molt de fred. A les 5:00 jo vaig anar amb una amiga al parc i després vam anar a casa d'ella. Vam menjar i ens vam posar a veure la televisió, després vam estar a l'ordinador i també vam anar a dalt a jugar amb la la neu. Al dia següent vaig anar al camp que lloga el meu pare i vam fer un ninot de neu.

Kilian (6è B): El dia 8 de març a Blanes hi va haver un temporal molt fort de neu i de vent. Va fer moltes destrosses com caigudes de torres d'alta tensió, carreteres plenes de neu... Hi havia més de 25 cm de neu de gruix. Han passat dos dies després de la nevada i encara hi ha neu a les teulades i al carrer. Es va apagar moltes vegades la llum en prevenció de que el temporal s'emportes les antenes. Els cotxes estaven plens de neu. Feia quaranta anys que no passava això. Van caure llamps i trons. Encara avui, dia 10 de març, hi ha persones sense llum. Tv3 encara no va pel vent que va trencar les torres d'alta tensió.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada